Uitstel betaling gemeentelijke belastingen en pachtgelden aanvragen voor ondernemers/stichtingen/verenigingen Tynaarlo

Tijdens de coronacrisis kunnen ondernemers, stichtingen en verenigingen een verzoek indienen voor uitstel van betaling van gemeentelijke belastingen. Lees hier hoe dat werkt.

Het kan zijn dat u als ondernemer, stichting of vereniging, als gevolg van het coronavirus, graag uitstel wilt aanvragen voor de betaling van gemeentelijke belastingen. Dit omdat u momenteel in een financieel onzekere positie zit. Om u hierbij goed van dienst te kunnen zijn hebben wij een aanvraagformulier gemaakt waarmee u gemakkelijk een ‘bijzondere uitstel van betaling’ aanvraagt. Het gaat hierbij over de onroerende zaakbelasting (OZB), toeristenbelasting, rioolheffing, pacht en huurgelden en andere vorderingen van de gemeente. 

Door het formulier in te vullen en te verzenden worden de invorderingsmaatregelen tot en met 31 augustus 2020 gestopt. Het formulier kan worden gebruikt door alle ondernemers, dus ook door zzp’ers. Ook verenigingen en stichtingen kunnen door middel van het formulier uitstel aanvragen voor het betalen van belastingen en pacht-/huurgelden.

Wel/geen machtiging afgegeven

Als u geen machtiging tot automatische incasso hebt afgegeven om de gemeentelijke belastingen te betalen, gelden er 2 vervaltermijnen. De 1e termijn is vervallen op 31 maart, de 2e termijn vervalt op 31 mei. Als u wel een machtiging hebt afgegeven, geldt een betalingsregeling in 10 termijnen. Wanneer dit voor u tot problemen leidt, kunt u ook uitstel van betaling aanvragen via het formulier.

Vragen

Heeft u vragen over het aanvragen van uitstel of wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op via het telefoonnummer (088) 1230900. 


Aanvragen bijzonder uitstel betalingen gemeente Tynaarlo