Tijdens de coronacrisis zijn er maatregelen samengesteld om ondernemers financiële ademruimte te geven. Zie hiervoor de pagina met informatie voor ondernemers.

Afvalstoffenheffing Tynaarlo

Voor het ophalen van het vuilnis betaalt u een vast bedrag (vastrecht). Daar bovenop betaalt u per kilo aangeboden afval en het aantal keren dat u de grijze container (restafval) bij de weg zet. Ondergrondse containers worden per aanbieding berekend. De heffing moet u ook betalen als u geen gebruik maakt van deze ophaaldienst. Bedrijven en winkels betalen geen afvalstoffenheffing, maar regelen zelf de inzameling van hun afval.

Kosten 2020

  • Vastrecht € 110,- per jaar
  • Korting van € 24,00 per jaar
  • Restafval (grijs) € 0,18 per kilo
  • Per lediging restafvalcontainer € 3,00
  • GFT-afval (groen) gratis
  • Plastic, drankkartons en blik (PMD) gratis
  • Betaald veld milieustraat € 0,14 per kilo
  • Compartiment van 30 liter € 0,54
  • Compartiment van 60 liter € 1,08

Afrekening restafval

In 2020 heeft u een vast bedrag betaald voor het ophalen van het vuilnis (vastrecht).

In januari 2021 ontvangt u een nota voor het aanbieden van de grijze container (restafval) en het brengen van grofvuil naar de milieustraat. 

In 2020 betaalt u:
•    Vastrecht afvalstoffenheffing 2020
•    Afrekening van het ledigingstarief restafval 2019 (niet bij verzamelcontainers)
•    Afrekening van het kilotarief restafval 2019
•    Afrekening brengen grofvuil bij de milieustraat over 2019

Bovenstaande geldt niet voor Bosgebied Zeegse.

Afval-app, kilo's en ledigingen restafval

Raadpleeg de afval-app voor een overzicht van de kilo's en ledigingen. 

Heeft u vragen over de afval-app, inhoud of inlogcodes of kunt u dit niet online raadplegen, neem dan contact op met de gemeente Tynaarlo, via telefoonnummer 0592-266 662. 

heeft u vragen over de aanslag zelf, of de genoemde kilo's, neem dan contact op met team Belastingen, via telefoonnummer 088-123 0900.

Eindfactuur bij uitschrijving

Bij verhuizing is de datum van uitschrijving uit de gemeente (Basisregistratie personen) bepalend voor de eindfacturering. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van uw afvalcontainers en milieupas. Wilt u hier nog wel gebruik van maken, bijvoorbeeld omdat uw woning te koop staat of een alleenstaand familielid is overleden, dan kunt u dit telefonisch aanvragen bij de gemeente via 088 - 123 0900.

Kwijtschelding

U kunt voor informatie en het formulier voor het indienen van een kwijtscheldingsverzoek terecht bij het Noordelijk Belastingkantoor in Groningen.