Gehandicaptenparkeerplaats

U kunt bij de gemeente Aa en Hunze kosteloos een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen of wijzigen. 

Parkeerplaats aanvragen   Parkeerplaats wijzigen

Aanvragen parkeerplaats

Wanneer u een parkeerplaats wilt aanvragen kunt u online een formulier indienen
Voor het verwerken van uw aanvraag hebben wij de volgende documenten nodig:
•    Een scan van uw gehandicaptenparkeerkaart
•    Een scan van uw rijbewijs.

Voorwaarden:
•    U woont in de gemeente Aa en Hunze    
•    U heeft een parkeerkaart die minimaal 6 maand geldig is. Hoe u een parkeerkaart kan aanvragen leest u hier.
•    U heeft geen of onvoldoende ruimte op eigen terrein om te parkeren.

Als u aanvraag bij ons binnen is zorgen wij binnen 8 weken voor een besluit of uw gehandicaptenparkeerplaats wordt toegewezen. Deze termijn kunnen wij eenmaal verlengen. 

Wijziging doorgeven

Als u een wijziging van kenteken wil doorgeven kan dat via het formulier gehandicaptenparkeerplaats wijzigen.

Meer informatie 

Vragen kunt u telefonisch stellen via telefoonnummer 0592-267777