Verhuizen
Aangifte verhuizing Afspraak maken
Wat moet u doen?
- Vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen na de verhuizing doorgeven dat u gaat verhuizen.
- Dit doet u via het formulier aangifte verhuizing of u meld zich bij de publieksbalie in het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak.
Wat moet u doen?
- Vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen na de verhuizing doorgeven dat u gaat verhuizen.
- Dit doet u via het formulier aangifte verhuizing of u meld zich bij de publieksbalie in het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak.
Wilt u voor langer dan 4 maanden in Nederland verblijven neem dan binnen 5 dagen na aankomst in Nederland telefonisch contact op via 0592-267777.
Verhuist u vanuit de gemeente Aa en Hunze naar een andere gemeente? Dan meldt u dat bij uw nieuwe gemeente.
U kunt als organisatie met e-herkenning een verhuizing doorgeven voor een bewoner.
Wat moet u doen?
- U meld zich als organisatie aan bij de gemeente via e-mailadres frontofficeburgerzaken@aaenhunze.nl
In deze email stuurt u de volgende informatie toe.
- Naam instelling
- Voor- en achternaam contactpersoon
- Email-adres
- Telefoonnummer
- Kvk-nummer
- Organisatienaam en adres
Zodra de gegevens zijn verwerkt ontvangt u bericht.
Vertrekt u voor minimaal 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u dat binnen 5 dagen voor vertrek doorgeven via het formulier vertrek naar het buitenland of melden bij de publieksbalie in het gemeentehuis.
Wat moet u doen bij het betrekken van een nieuwbouwwoning?
- Vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen na de verhuizing doorgeven dat u gaat verhuizen.
- Dit doet u via het formulier aangifte verhuizing of u meld zich bij de publieksbalie in het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak.
- U vraagt uw afvalcontainers aan via het formulier extra containers aanvragen of inleveren.
- U vraagt een afvalpas aan via formulier afvalpas melding
U heeft recht op een afvalcontainer en afvalpas vanaf de datum dat de woning bewoond gaat worden. U kunt de container en afvalpas aanvragen vanaf het moment dat u staat ingeschreven op het opgegeven adres.
- geldig paspoort of identiteitskaart.
- kopie van uw huur- of koopcontract. In ieder geval het deel waarin staat wie de contractanten zijn, om welk adres het gaat en de ondertekening;
- als er al iemand op het nieuwe adres woont: een verklaring van toestemming inwoning met kopie van zijn of haar geldige paspoort, rijbewijs of Nederlandse identiteitskaart.
- iedereen van 16 jaar of ouder voor zichzelf;
- echtgenoten en geregistreerde partners voor elkaar, als u op hetzelfde adres woont;
- ouder voor een inwonend kind;
- curatoren doen aangifte voor onder curatele gestelden
- meerderjarig kind voor ouder(s), als u op hetzelfde adres woont; U moet dan een machtiging van de notaris meenemen naar de afspraak op het gemeentehuis
- Als u geen woonplaats heeft of in een instelling verblijft, kunt u zich op een briefadres laten inschrijven. Dat kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente.
Meer informatie over verhuizen is te vinden op wegwiesinaaenhunze.nl