Sociaal team Aa en Hunze

Voor informatie, advies en hulp bij problemen op het gebied van zorg en welzijn.

Sociaal team Aa en Hunze

Contactgegevens

Hebt u vragen op het gebied van zorg, welzijn en werk? Gebruik het contactformulier sociaal team. U kunt ons ook bellen of mailen.

U kunt het sociaal team bereiken via:

Openingstijden sociaal team

De medewerkers van het Sociaal team zijn dagelijks telefonisch tussen 8.30 en 17.00 uur bereikbaar. U kunt ook langskomen op het gemeentehuis. Het inloopspreekuur is van maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 12.00 uur. Wilt u zeker weten dat er iemand van het Sociaal team aanwezig is met de juiste kennis? Maak dan telefonisch of per e-mail een afspraak.

Inloopspreekuur Sociaal team

Medewerkers van het Sociaal Team houden een inloopspreekuur. U kunt hier terecht voor informatie, advies en hulp bij problemen op het gebied van zorg en welzijn. Het spreekuur is bedoeld voor bewoners uit Aa en Hunze van 0 tot 100+.

Inloopspreekuur Eexterveenschekanaal

Op maandagochtend 20 november en 4 en 18 december zijn er van 9:30 tot 11:30 twee consulenten van het Sociaal team aanwezig in Eexterveenschekanaal. Locatie: Buurtcentrum De Kiep, Semsstraat 95, 9659 PC Eexterveenschekanaal.

Inloopspreekuur Gasselternijveen

Medewerkers van het Sociaal Team houden iedere vrijdag van 9.30 tot 11.30 uur een inloopspreekuur in MFC De Spil in Gasselternijveen.

Inloopspreekuur Rolde

In de even weken houdt het Sociaal team spreekuur in Rolde op donderdagochtend van 10:00 tot 11:30. Er is een consulent mantelzorg van Impuls en een consulent van het Sociaal team aanwezig. In de oneven weken is er op vrijdagochtend een spreekuur van 9:00 tot 12:00. Er is dan alleen een consulent van het Sociaal team aanwezig. Locatie: De Boerhoorn, Zuides 6a, 9451 KD Rolde.

Wie zijn het Sociaal team Aa en Hunze?

In het Sociaal team Aa en Hunze staan dagelijks mensen van verschillende zorg- en welzijnsorganisaties en gemeente voor u klaar om oplossingen te vinden voor uw vraag of probleem. Dit zijn:

  • sociaal/maatschappelijk werkers (Impuls),
  • Wmo-consulenten (gemeente),
  • clientondersteuners (MEE Drenthe),
  • ouderenadviseurs en buurt- en welzijnswerkers (Impuls).

In sommige situaties kan het handig zijn om gespecialiseerde hulp in te schakelen. Wij brengen u dan in contact met de juiste mensen. Het Sociaal team Aa en Hunze werkt samen met allerlei organisaties in de regio. Zoals: huisartsen, praktijkondersteuners, wijkverpleging, zorgaanbieders, scholen, het CJG, vrijwilligers, nood- en hulpdiensten. U heeft altijd één aanspreekpunt van het Sociaal team Aa en Hunze. Deze houdt bij of de bedachte oplossingen voor u werken.

Voor wie is het Sociaal team Aa en Hunze?

U kunt bij het Sociaal team Aa en Hunze terecht met al uw vragen en problemen op persoonlijk gebied. Omdat u er zelf even niet uit komt. Of omdat u zich zorgen maakt over een familielid, vriend of bekende. Dit kan bijvoorbeeld gaan over zelfstandig wonen, dagbesteding, het huishouden, relatieproblemen, opvoeden & opgroeien, schulden, werk zoeken, mantelzorg, of vrijwilligerswerk.

Wat doet het Sociaal team Aa en Hunze?

Wij zoeken naar praktische oplossingen, die voor u werken. Daarom kijken we vaak eerst naar welke kansen en mogelijkheden er wél zijn. Is er specialistische hulp nodig? Dan regelen wij dat. Ook bij nieuwe ideeën en initiatieven voor uw buurt of wijk kan het team een ondersteunende en verbindende rol spelen. Bijvoorbeeld in (hulp bij) het organiseren van activiteiten.

Voorbeelden uit de praktijk

Nieuws

  • Hulp bij huishouden wordt voortgezet na faillissement van thuiszorgorganisatie