Gehandicaptenparkeerkaart

U kunt bij de gemeente Aa en Hunze een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen. Hoe dat werkt leest u hier.

Ik vraag de parkeerkaart voor het eerst aan

Vraagt u voor het eerst een gehandicaptenparkeerkaart aan dan moet er altijd een medische beoordeling plaatsvinden. Ongeacht de leeftijd. U komt persoonlijk langs op het gemeentehuis waar we een formulier met u invullen en u moet 1 pasfoto aanleveren. Ook neemt u uw legitimatiebewijs mee naar de afspraak. De kosten moeten bij deze melding worden voldaan. U krijgt daarna een oproep van een onafhankelijke arts en deze zal beoordelen of u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerkaart. 

Ik wil mijn parkeerkaart verlengen

U heeft reeds een gehandicaptenparkeerkaart en bent u onder de 75 jaar dan moet er voor u ook een medische beoordeling worden aangevraagd. Hiervoor neemt u uw legitimatiebewijs en een pasfoto mee naar uw afspraak op het gemeentehuis. Daar vullen we samen met u het aanvraagformulier in.
Heeft u een gehandicaptenparkeerkaart en bent u boven de 75 jaar dan zal deze verlengd worden zonder medische beoordeling. U komt dan persoonlijk met uw oude gehandicaptenparkeerkaart en een pasfoto bij ons aan de balie en de nieuwe gehandicaptenparkeerkaart zal dan gelijk voor u worden gemaakt. 

Wat kost de gehandicaptenparkeerkaart?

  • Een nieuwe aanvraag kost € 80,-
  • Een verlenging van een al bestaande parkeerkaart kost € 60,-

Meer informatie

Vragen kunt u telefonisch stellen via telefoonnummer 14 0592.

Afspraak maken

Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met 14 0592 of dit formulier invullen.