Gehandicaptenparkeerplaats

U kunt bij de gemeente Aa en Hunze kosteloos een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen of wijzigen. Hoe dat werkt leest u hier.

Wanneer hebt u recht op een parkeerplaats?

U kunt een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen wanneer u aan de volgende voorwaarden voldoet:

Aanvragen parkeerplaats

Wanneer u een parkeerplaats wilt aanvragen kunt u online een formulier indienen
Voor het verwerken van uw aanvraag hebben wij de volgende documenten nodig:

  • Een scan van uw gehandicaptenparkeerkaart
  • Een scan van uw rijbewijs.

Ik wil een wijziging doorgeven

Als u enkel een wijziging van kenteken wil doorgeven kan dat via het formulier gehandicaptenparkeerplaats wijzigen.

Hoe gaat het verder? 

Als de aanvraag bij ons binnen is beoordeeld een medewerker deze, als het moet komen wij op locatie langs om de situatie te beoordelen. Als u aanvraag bij ons binnen is zorgen wij binnen 8 weken voor een besluit. Dit termijn kunnen wij eenmaal verlengen. 

Meer informatie 

Vragen kunt u telefonisch stellen via telefoonnummer 14 0592.