Coronacrisis

  • Op werkdagen is het gemeentehuis geopend tussen 09.00 en 13.00 uur. Op woensdag tot 15.00 uur en op donderdag ook tussen 16.00 en 19.00 uur.
  • U kunt alleen nog op afspraak komen. Een paspoort of rijbewijs ophalen kan wel zonder afspraak. 
  • U kunt digitaal een afspraak maken of telefonisch via nummer 14 0592.
  • U kunt ons wel bellen en mailen. Veel zaken zijn online te regelen.
  • Kom alleen naar het afvalbrengstation als het nodig is en kom alleen! In verband met de extra maatregelen op het afvalbrengstation kan het zijn dat wachttijden langer zijn dan gebruikelijk.
  • Ben je ondernemer? Kijk dan op de Corona-pagina voor ondernemers.

Lees onze laatste updates over de coronacrisis.

Klacht over medewerker of bestuurder

Bent u ontevreden over het handelen van een medewerker of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen.

De gemeente Aa en Hunze probeert haar taken goed uit te voeren. Toch kunt u ontevreden zijn over het handelen van een medewerker of bestuurder. Heeft u hierover een klacht? Laat het ons dan weten, dat is uw recht! Het geeft de gemeente de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren.

Als u een klacht heeft, kunt u deze richten aan:

Gemeente Aa en Hunze
Juridische zaken
Postbus 93
9460 AB Gieten

Als u een klacht indient nemen wij contact met u op om te kijken of we een oplossing voor uw klacht kunnen vinden. Wanneer dit niet lukt wordt de formele procedure bij de commissie van advies voor de klaagschriften voortgezet. De commissie zal tijdens een hoorzitting zowel de klager als degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft horen. Daarna krijgt u van de gemeente schriftelijk bericht van de uitspraak over uw klacht.

Bent u het niet eens met de afhandeling? U kunt dan een oordeel vragen aan een externe klachtinstelling, zoals de Nationale ombudsman. De gemeente Aa en Hunze is sinds 2006 aangesloten bij de Nationale Ombudsman.