Klacht over medewerker of bestuurder
Bent u ontevreden over het handelen van een medewerker of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen.
De gemeente Aa en Hunze probeert haar taken goed uit te voeren. Toch kunt u ontevreden zijn over het handelen van een medewerker of bestuurder. Heeft u hierover een klacht? Laat het ons dan weten, dat is uw recht! Het geeft de gemeente de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren.
Als u een klacht heeft, kunt u deze via het online formulier aan ons melden of schriftelijk via:
Gemeente Aa en Hunze
Juridische zaken
Postbus 93
9460 AB Gieten
Ik heb een klacht ingediend, wat gaat er gebeuren?
- Wij nemen contact met u op om te kijken of we een oplossing voor uw klacht kunnen vinden.
- Lukt dit niet? Dan volgt er een formele procedure bij de commissie van advies voor klaagschriften.
- De commissie hoort tijdens de hoorzitting zowel de klager als degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft.
- Na de hoorzetting ontvangt u van de gemeente schriftelijk bericht van de uitspraak over uw klacht.
Bent u het niet eens met de afhandeling? U kunt dan een oordeel vragen aan een externe klachtinstelling, zoals de Nationale ombudsman. De gemeente Aa en Hunze is sinds 2006 aangesloten bij de Nationale Ombudsman.