Klacht over medewerker of bestuurder

Bent u ontevreden over het handelen van een medewerker of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen.

De gemeente Aa en Hunze probeert haar taken goed uit te voeren. Toch kunt u ontevreden zijn over het handelen van een medewerker of bestuurder. Heeft u hierover een klacht? Laat het ons dan weten, dat is uw recht! Het geeft de gemeente de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren.

Als u een klacht heeft, kunt u deze via het online formulier aan ons melden of schriftelijk via:

Gemeente Aa en Hunze
Juridische zaken
Postbus 93
9460 AB Gieten

Ik heb een klacht ingediend, wat gaat er gebeuren?

  • Wij nemen contact met u op om te kijken of we een oplossing voor uw klacht kunnen vinden.
  • Lukt dit niet? Dan volgt er een formele procedure bij de commissie van advies voor klaagschriften.
  • De commissie hoort tijdens de hoorzitting zowel de klager als degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft. 
  • Na de hoorzetting ontvangt u van de gemeente schriftelijk bericht van de uitspraak over uw klacht.

Bent u het niet eens met de afhandeling? U kunt dan een oordeel vragen aan een externe klachtinstelling, zoals de Nationale ombudsman. De gemeente Aa en Hunze is sinds 2006 aangesloten bij de Nationale Ombudsman.