Melding, klacht en bezwaar
Heeft u melding, een klacht of een bezwaar? Dan kunt u deze online doorgeven.
Heeft u een klacht of melding over:
- Afvalpas
- Openbare ruimte
- Rioolverstopping
- Schade aan container
- Schade of vervuiling wegen
- Straatverlichting
- Wateroverlast
- Zwerfvuil en illegale stort
- Bouwen, reclame of brandveiligheid
- Dienstverlening
- Medewerker of bestuurder
- Stank- of geluidsoverlast
- Windpark DMO
Bezwaar en Woo
Ik heb een klacht ingediend over de manier waarop ik door de gemeente behandeld ben, wat gaat er gebeuren?
• Wij nemen contact met u op om te kijken of we een oplossing voor uw klacht kunnen vinden.
• Komen we er niet uit? Dan volgt er -als u dat wilt- een formele procedure bij de commissie van advies voor klaagschriften. U krijgt ten minste twee weken voor de hoorzitting een schriftelijke uitnodiging.
• De zitting van de commissie is openbaar, maar kan ook achter gesloten deuren plaatsvinden
• De commissie hoort tijdens de hoorzitting zowel de klager als degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft.
• Na de hoorzitting ontvangt u van de gemeente binnen een termijn van 10 weken (indien haalbaar) schriftelijk bericht van de uitspraak over uw klacht.
Bent u het niet eens met de afhandeling? U kunt dan een oordeel vragen aan een externe klachtinstelling, zoals de Nationale ombudsman.
De klachtenprocedure is ook na te lezen op lokaleregelgeving.overheid.nl