Coronacrisis

Vanwege de coronacrisis zijn de openingstijden van het gemeentehuis gewijzigd. 

  • Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend tussen 09:00 en 12:00 uur. 
  • U kunt alleen nog op afspraak komen. Een paspoort of rijbewijs ophalen kan wel zonder afspraak. 
  • U kunt alleen telefonisch een afspraak maken via 14 0592.
  • U kunt ons wel bellen en mailen. Veel zaken zijn online te regelen.
  • Het afvalbrengstation is open op de reguliere tijden. De Gratis Compostdag gaat niet door. 
  • Ben je ondernemer? Kijk dan op de Corona-pagina voor ondernemers.

Lees onze laatste updates over de coronacrisis.

Containers

Containers horen bij een adres, niet bij een persoon. Als u verhuist, moet u de containers achterlaten. Op uw nieuwe adres staan een grijze, groene en oranje container. Bij een nieuwe woning kunt u het standaardpakket containers aanvragen. Gebruik daarvoor het formulier (Extra) container(s) aanvragen of inleveren. Bij vermissing of vernieling moet u aangifte doen bij de politie. En dit doorgeven aan de gemeente via 14 0592.

Schade aan containers

Schade aan uw container kunt u online doorgeven via het formulier Schade container melden.

De beschadigde container halen we bij u thuis op. Tegelijkertijd bezorgen we de nieuwe container. De container moet leeg zijn en er moet een sticker op zitten. Nadat u de container leeg aan de straat heeft gezet, halen wij hem binnen 7 werkdagen op.

Te zware containers

Een container mag niet meer dan 75 kilogram afval bevatten. Wanneer een container te zwaar is, kan SUEZ de container niet legen. De chauffeur hangt dan een kaart aan de container waar dit op staat.

Extra container aanvragen of inleveren

U kunt voor een vast bedrag per jaar een extra grijze of groene container huren. De kosten hiervoor zijn € 105,30. U regelt dat met het formulier (Extra) container(s) aanvragen of inleveren. U kunt met dat formulier gratis een extra oranje container aanvragen.

De nieuwe container bezorgen we bij u thuis.

Container niet geleegd

Als uw container op de vaste ophaaldag niet is geleegd, kunt u bellen met 14 0592. Mocht u om wat voor reden dan ook niet in staat zijn te bellen, dan kunt u ook mailen naar gemeente@aaenhunze.nl. Wij nemen dan contact op met Suez met de vraag waarom de container niet is geleegd. Vervolgens laten wij u weten of de container alsnog geleegd wordt en wanneer.

Aanbieden van uw container

Plaats uw container op de aangewezen opstelplaats, voor zover deze aanwezig is, en altijd:

  • voor 7.00 uur;
  • langs de stoeprand, dus niet tegen een heg, schutting of muurtje;
  • op een vlakke ondergrond;
  • met de wielen en het handvat van de straatkant af;
  • naast elkaar met ±30 cm tussenruimte;
  • geen obstakels (bomen, auto’s, palen et cetera) tussen de container en de straat;
  • niet onder een boom met laaghangende takken of vlak voor een boom of verkeersbord.

Haal de container na het legen zo snel mogelijk (in ieder geval dezelfde dag) weer van de straat.

Uitgelicht