Nieuws januari 2019

  • Colleges Aa en Hunze, Assen en Tynaarlo verstrekken subsidie voor glasvezel

    30 januari 2019

    Na het college van Gedeputeerde Staten Drenthe hebben ook de colleges van B&W van de gemeenten Aa en Hunze, Assen en Tynaarlo ingestemd met een subsidie voor de aanleg van glasvezel. Zij voorzien hiermee in een wens van het lokale inwonersinitiatief Drents Glasvezel Collectief (DGC): een betaalbare, toekomstbestendige internetverbinding voor alle inwoners. DGC heeft in Glasvezel Buitenaf en RE-NET marktpartijen gevonden die glasvezel aan gaan leggen. De subsidie wordt aan deze marktpartijen beschikbaar gesteld.

  • Wethouder Henk Heijerman heeft het afsprakenkader ‘Soortenrijk Drenthe – Samenwerken aan natuurvriendelijke bermen en oevers’ ondertekend.

    28 januari 2019

    Samen met de provincie, waterschappen en de andere gemeenten gaan voor natuurvriendelijke bermen en oevers in Drenthe!

  • De Adviesraad Sociaal Domein in de gemeente Aa en Hunze in 2019

    21 januari 2019

    Vanaf 1 januari 2017 heeft de gemeente Aa en Hunze een Adviesraad Sociaal Domein. Deze adviesraad is de opvolger van de WMO-raad. Omdat het werk van onze adviesraad niet bij iedereen in de gemeente bekend is, willen we ons graag nader voorstellen.

  • Houtstook, hoe voorkom je overlast?

    05 februari 2019

    Als u een open haard of houtkachel heeft dan gebruikt u deze in de winterperiode waarschijnlijk vaak. Hout stoken kan echter zorgen voor overlast. Denk aan een vervelende geur en roetneerslag. Ook kan stoken gevolgen hebben voor uw gezondheid. Omdat de gemeente soms meldingen krijgt over stookoverlast, geven wij u tips om goed te stoken. U houdt dan plezier in het stoken zonder dat de buren er last van hebben.

  • Afsluiting Day For Chance SWS Gieterveen met een prachtig resultaat

    07 januari 2019

    De kinderen van groep 8 van de basisschool in Gieterveen hebben meegedaan aan het ‘Day for Change’ project. Day for Change biedt scholen een uniek financieel educatieproject waarin wereldburgerschap, ondernemerschap én omgaan met geld aan de orde komen. Tijdens het project starten leerlingen met een microkrediet ‘een eigen bedrijf’. De winst die zij vervolgens maken, wordt ingezet om ‘inclusive finance’ projecten in ontwikkelingslanden te steunen.