Aa en Hunze panel aan zet over dienstverlening en website

Van 22 mei tot en met 5 juni kunnen inwoners van de gemeente Aa en Hunze via het Aa en Hunze panel hun mening geven over de dienstverlening en de website van de gemeente. Dit is de tweede peiling via het digitale panel waarmee de gemeente Aa en Hunze vorig jaar is gestart.

De gemeente werkt continu aan het optimaliseren van haar dienstverlening. Daarvoor vindt ze het van belang om te weten hoe tevreden inwoners zijn over de contacten via de verschillende dienstverleningskanalen, zoals telefoon, balie, post en website. De website krijgt bij deze peiling extra aandacht, omdat de gemeente de inzet van internet voortdurend wil optimaliseren.

De online enquête kan ingevuld worden door de leden van het Aa en Hunze panel. Inwoners kunnen zich hiervoor aanmelden via www.aaenhunzepanel.nl. De uitkomsten van de enquête moeten de gemeente inzicht geven in de beleving van de gemeentelijke dienstverlening en toekomstige sturingsmogelijkheden van de diensten. Inwoners die aan de balie komen of telefonisch contact opnemen, kunnen ook vragen gesteld krijgen over onze dienstverlening.

Met de peiling over afval is de gemeente vorig jaar (november 2013) gestart met het Aa en Hunze panel. Zo’n 800 inwoners hebben toen meegedaan aan de enquête en hiervan hebben 600 mensen aangegeven lid te willen worden van het Aa en Hunze panel.