Sociaal team Aa en Hunze

Voor informatie, advies en hulp bij problemen op het gebied van zorg en welzijn.

Sociaal team Aa en Hunze

Contactgegevens

Hebt u vragen op het gebied van zorg, welzijn en werk? Gebruik het contactformulier sociaal team. U kunt ons ook bellen of mailen.

U kunt het sociaal team bereiken via:

Openingstijden sociaal team

De medewerkers van het Sociaal team zijn dagelijks telefonisch tussen 8.30 en 17.00 uur bereikbaar. U kunt ook langskomen op het gemeentehuis. Het inloopspreekuur is van maandag tot en met donderdag van 9.00 tot 12.00 uur. Wilt u zeker weten dat er iemand van het Sociaal team aanwezig is met de juiste kennis? Maak dan telefonisch of per e-mail een afspraak.

Openingstijden tijdens de zomervakantie

Tijdens de zomervakantie, van 24 juli tot en met 1 september 2017, heeft het Sociaal team Aa en Hunze haar openingstijden aangepast:

  • Van maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 12.00 uur.
  • U kunt van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur langskomen.
  • Wilt u zeker weten dat de juiste collega aanwezig is? Dan vragen wij u om van te voren via mail of per telefoon een afspraak te maken.
  • Wij vragen U een afspraak te maken wanneer u een Gehandicapten Parkeer Kaart wilt aanvragen.

In geval van spoed kan er na 12.00 uur gebeld worden naar telefoonnummer (0592) 26 34 68. Er volgt dan een bandje met een spoednummer.

Inloopspreekuur Sociaal team Gasselternijveen

Medewerkers van het Sociaal Team houden iedere vrijdag een inloopspreekuur. Dit spreekuur is van 9.30 tot 11.30 uur in MFC De Spil in Gasselternijveen. U kunt hier terecht voor informatie, advies en hulp bij problemen op het gebied van zorg en welzijn. Het spreekuur is bedoeld voor bewoners uit Aa en Hunze van 0 tot 100+.

Wie zijn het Sociaal team Aa en Hunze?

In het Sociaal team Aa en Hunze staan dagelijks mensen van verschillende zorg- en welzijnsorganisaties en gemeente voor u klaar om oplossingen te vinden voor uw vraag of probleem. Dit zijn:

  • sociaal/maatschappelijk werkers (Impuls),
  • Wmo-consulenten (gemeente),
  • clientondersteuners (MEE Drenthe),
  • ouderenadviseurs en buurt- en welzijnswerkers (Impuls).

In sommige situaties kan het handig zijn om gespecialiseerde hulp in te schakelen. Wij brengen u dan in contact met de juiste mensen. Het Sociaal team Aa en Hunze werkt samen met allerlei organisaties in de regio. Zoals: huisartsen, praktijkondersteuners, wijkverpleging, zorgaanbieders, scholen, het CJG, vrijwilligers, nood- en hulpdiensten. U heeft altijd één aanspreekpunt van het Sociaal team Aa en Hunze. Deze houdt bij of de bedachte oplossingen voor u werken.

Voor wie is het Sociaal team Aa en Hunze?

U kunt bij het Sociaal team Aa en Hunze terecht met al uw vragen en problemen op persoonlijk gebied. Omdat u er zelf even niet uit komt. Of omdat u zich zorgen maakt over een familielid, vriend of bekende. Dit kan bijvoorbeeld gaan over zelfstandig wonen, dagbesteding, het huishouden, relatieproblemen, opvoeden & opgroeien, schulden, werk zoeken, mantelzorg, of vrijwilligerswerk.

Wat doet het Sociaal team Aa en Hunze?

Wij zoeken naar praktische oplossingen, die voor u werken. Daarom kijken we vaak eerst naar welke kansen en mogelijkheden er wél zijn. Is er specialistische hulp nodig? Dan regelen wij dat. Ook bij nieuwe ideeën en initiatieven voor uw buurt of wijk kan het team een ondersteunende en verbindende rol spelen. Bijvoorbeeld in (hulp bij) het organiseren van activiteiten.

Voorbeelden uit de praktijk

Nieuws