Rioolverstopping

Rioolverstopping

In geval van een rioolverstopping is het belangrijk om te weten of de verstopping de verantwoordelijkheid is van uzelf of van de gemeente. Daar komt u achter door het erfscheidingsputje op te graven.

Waar ligt het erfscheidingsputje?

Op www.aaenhunze.nl/rioolaansluiting kunt u de rioolaansluiting van uw perceel downloaden. Staat uw adres er (nog) niet tussen? Bel dan met de gemeente via 14 0592.

Water in het erfscheidingsputje

Als het putje vol water staat kunt u dit melden bij de gemeente door het formulier rioolverstopping of rioolpompstoring melden in te vullen. De gemeente zal de verstopping dan verhelpen. Als blijkt dat de verstopping in het gemeentelijk riool veroorzaakt is door onjuist gebruik van het particulier riool, dan zullen de kosten voor rekening van de veroorzaker komen. Laat u werkzaamheden door derden uitvoeren, dan zijn de kosten altijd voor uw eigen rekening.

Geen water in het erfscheidingsputje

Staat er geen water in het putje, dan zit de verstopping in het gedeelte op uw eigen perceel. U kunt de verstopping dan zelf verhelpen of een bedrijf inschakelen.

Rioolverstopping of rioolpompstoring melden

Via het formulier rioolverstopping of rioolpompstoring melden kunt u doorgeven waar de rioolverstopping of rioolpompstoring is. Na het versturen van het formulier ontvangt u, als u uw e-mailadres opgeeft, een ontvangstbevestiging. Daarnaast wordt u dan per e-mail op de hoogte gehouden van de status van de zaak.

Meldingen over de openbare ruimte worden binnen één week verholpen, tenzij het gaat om ingrepen die in een aparte planning worden opgenomen.

Storingslijn voor spoed

Gaat het om een melding die met spoed behandeld moet worden? Dan kunt u het beste gebruik maken van onze storingslijn. Het telefoonnummer van de storingslijn is: + 31 592 26 77 33.

Gevaarlijke en spoedeisende situaties lossen we binnen één werkdag op.