Calimeromarketing: Klein is fijn

‘Klein is fijn’. Die conclusie trok wethouder Co Lambert van de gemeente Aa en Hunze donderdagavond, uit het maar liefst 2 uur durende betoog van Karen Romme (Tilburg, 1966) over Calimeromarketing. Een betoog over hoe kleine ondernemers met weinig geld marketing kunnen bedrijven. ‘Ik heb zelden naar een betoog van 2 uur geluisterd; maar dit verveelde geen moment’, complimenteerde Lambert de spreker. En hij behoorde nog niet eens tot de doelgroep. Dat gold wel voor de 65 aanwezige ondernemers, die gehoor gaven aan de uitnodiging van de gemeente en naar de kennismeeting in resort Hof van Saksen in Nooitgedacht togen.

Het zwarte kuikentje met de eierdop-op-z’n-kop speelt geen wezenlijke rol in het verhaal van de Brabantse ondernemer (Romme is al 25 jaar kleine zelfstandige en inmiddels met haar derde en vierde bedrijf bezig), maar is haar inspiratiebron en metafoor voor de manier waarop kleine ondernemers de markt kunnen benaderen. ‘Kleine ondernemers hebben weinig klanten nodig. Je hoeft dan ook niet met hagel op de massa te schieten. En je hebt een heel goed instrument in handen; dat ben je zelf. De mens is het meest krachtige marketinginstrument dat er is. Jouw klanten willen zaken doen met een mens’, benadrukt Romme.

Lees meer op de website van Noordbizz.