Gehandicaptenparkeerkaart

U kunt bij de gemeente Aa en Hunze een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen.

Eerste keer aanvragen 

Voor een eerste aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart doet u het volgende: 
•    U maakt een afspraak op het gemeentehuis en komt persoonlijk langs. Bij dit bezoek vult u samen met een medewerker een formulier in
•    U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. Neem ook uw legitimatiebewijs mee. (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs)
•    De kosten voor de aanvraag worden betaald.
•    U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeeld of u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerkaart. 
Afspraken voor het maken van een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen alleen telefonisch worden gemaakt via telefoonnummer 0592-267777.

Verlengen parkeerkaart 

Bent u onder de 75 jaar?
•    U maakt een afspraak op het gemeentehuis en komt persoonlijk langs. Bij dit bezoek vult u samen met een medewerker een formulier in
•    U levert bij uw afspraak 1 pasfoto aan. Neem ook uw legitimatiebewijs mee.
•    De kosten voor de aanvraag worden betaald.
•    U krijgt een oproep van een onafhankelijke arts. Deze beoordeeld of u in aanmerking komt voor een gehandicaptenparkeerkaart. 

Bent u boven de 75 jaar?
•    U komt persoonlijk met uw oude gehandicaptenparkeerkaart en een pasfoto bij ons aan de balie.
•    De nieuwe gehandicaptenparkeerkaart wordt gelijk voor u klaargemaakt.
•    Uw parkeerkaart wordt verlengd zonder medische beoordeling

Wat kost de gehandicaptenparkeerkaart?

•    Een nieuwe aanvraag kost € 85,05-
•    Een verlenging van een al bestaande parkeerkaart kost € 63,80,-

Gehandicaptenparkeerplaats

Voor een gehandicaptenparkeerplaats moet u in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart. 
Een gehandicaptenparkeerplaats kunt u online aanvragen.